Friday, October 8, 2010

Biggest 30 pound goldfish

Please look at this picture carefully. This is the biggest 30 pound "goldfish" ever caught by human, for real. Some people says that this is a fake photo but it is not. Angler, Raphael Biagini landed this gigantic koi carp fish on his fishing trip in France.It took Raphael Biagini ten minutes to reel the creature out of a lake in the south of France, moments after fellow anglers told him they had spent six years trying to snare the legendary 'giant goldfish'. The orange koi carp weighs 30lb, the same as an average three year old girl and is thought to be one of the largest of its kind ever captured.

Anyone want to adopt this goldfish and put it in their home? Hahahahaha.... I don't think your normal fish bowl will be enough for this one.

Chayo-chayo....

44 comments:

lina said...

Look like a mutant fish! LOL

☆ lieya latif ☆ said...

gilo ko belle....mengucap aku tgk ikan besar2 nie...kalo nak bela ni, maoo kopak duit nak beli makan die jek hahaahahah...silap2 anak2 aku die ngap nanti keh keh keh ...

bgus la ko belle, yg pelik2 sure ko tau ....sonok bace blog ko ni tau....lain dari yg lain...

Anonymous said...

silap2 naj yg kne baham dek ikan gold tu..

sebab naj lagi chumel.. muahahaha..


-naj hebat-

Zezebel said...

Lina : Haha..I've seen fish bigger than this one but on tv la..

Anif® said...

Wahahah besarnya!

Sumandak Kinabalu said...

Mandak, kalau panggang tu satu kampung buli makan...hehehe
Tapi memang ikan nie betul-betul ada, kena pancing pastu lepaskan balik...
Bagus juga begitu kan, tidak juga pupus ^ ^

Zezebel said...

Anif : Besar yang menakutkan? Huhu..

Zikri Husaini said...

owh gold fish .. if the gold like that...

Zezebel said...

Mandak, tu la. Dorang biasa amalkan sistem tangkap dan lepas. Bukan macam sini, semua di tuba, anak ikan pun mati..haha..

Zezebel said...

Lieya : haha, kalau ada ikan besar gini kat rumah, sure tak bagi budak budak masuk rumah, menakutkan..

Zezebel said...

Naj : Haha..lari sebelum di 'ngap'..

Zezebel said...

Zikri : Waa... If I have even 1kg gold, that should be enough for me..hehe

levian said...

i'm not a huge fan of fish,
but that gigantic thing is really too much! XD

jellybelly said...

wow is this for real? nice if you have a pond at home. make it an attraction in the neighborhood :)

Elvyra Mait said...

saya suka golDfish..yg ni saya lagi suka..:D

p/s: besar juga tu..:O

ONN said...

Piara di besen mandi... kasi makan baja ayam... lagi besar ni nanti... soooluan!!! Kalau sy tertangkap ikan emas gini besar, sy buang saja joran sy pecut kayuh sampan balik rumah....

Zezebel said...

jellybelly : haha... so scary to have a fish that big at home....

Zezebel said...

Elvyra Mait : Kalau begini besar pun kau suka juga? hehe...

Zezebel said...

ONN : Kalau sempat mau pecut kayuh sampan aaa....haha

Zezebel said...

Levian : haha... Giant fish. Cannot imagine having one..huhu

Mama Murai said...

Haha~ Z i found it before on discovery channel. Have you ever watch a serial documentary so called river monster before? gosh sometimes i wondering, how could people make it as dinner...

Zezebel said...

Mama Murai : Yeah, I like to watch 'river monster' and 'hooked', hehe...

Mama Murai said...

so do i... great. how about if one day we're spend our time to fishing together? looking towards for it :)

Zezebel said...

Mama Murai : Weeee... Why not? I love fishing even I am not ready to catch a giant fish...haha

suri said...

besarnya ikan tu..klu makan mesti tak habis simpan utk besok sahajalah..heeee...

suri said...

suka ikan ynag kecil2 masuk dalam akurium..cantik..

Zezebel said...

Suri : Ikan yang kecil-kecil tu nampak comel je dalam akuarium, tapi kalau dah besar macam dalam gambar ni, nak kena guna kapak kot kalau nak potong..huhu...

Faarihin said...

pergh.. besarnya ikan emas itu..

kalau lah ada lagi..

nak gak bela..

huhuhu..

Zezebel said...

Faarihin : Haha, kalau dapat ikan besar gini kat Malaysia ni, terus famous owh...

maslinamansor said...

real ker nie?
Ikan oiii... apa la ko makan..

Elvyra Mait said...

iya,besarpun saya suka juga..tp xdapat jaga la..hahaa
apalah nasib ni ikan emas lepas ni kan..

Fitrihadi.com said...

goreng buat sambal pun sedap hahaha :p

gadisBunga said...

masak 3 rasa sedap tak? huhuhu

Zezebel said...

Maslina : Hehe... hanya ikan tu je yang tahu apa yang telah dibahamnya sehingga membesar sebegitu rupa...

Zezebel said...

Fitrihadi : Cukup untuk bekalan ikan sebulan ni...haha..

Zezebel said...

GB : Haha...masak sesuka hati je...kalau lapar, rasa sedap je tu...

zulkbo said...

opocot!!!
besornya ikan?
tapi diam je..
macam ikan plastik?
he he..

donny said...

besarnya ikan emas kau bel..mana kau tangkap tu?bawang kanarom?hehe

Zezebel said...

Zulkbo: haha, tak tahu la, dah letih kot ikan tu berlawan dengan joran

Zezebel said...

Donny : Saya tangkap sana sawah padi tu...huhu

Dempsey Sanders said...

Oh My WORD!!!!!!!!!! I never knew a goldfish could get anywhere near that size. I've just watched that movie Piranha, i'm going to have nightmares about fish tonight, I know it!
Always an interesting post from you Zee, cool stuff!

Zezebel said...

Dempsey : Thank you :) . Hope you will not have a nightmare tonight...hehe

akubiomed said...

Mak ai.. besaunya. Orang kata bukan saya kata ikan besau, isinya tak sedap dimakan. Ntah betul atau tidak saya tidak tahu kerana saya tak suka makan ikan.

Zezebel said...

akubiomed : hehe, banyak kerja la kalau dapat ikan begini besar, tak dapat nak bayangkan macamana nak menyiang ikan sebegini besar..huhu

Post a Comment

Please don't spam my comment with your blog link. TQ.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...